Tom Clancy’s The Division: Last Stand

A Last Stand a The Division Játékhoz az első évben utoljára kiadott DLC, s egyben egy új játékmód is. A kiegészítő tartalmazza a játékmódot, valamint az Ellopott Jel betörést is.

A játékmód maga egy PVP zóna, ahol a játékosok a Fekete Zóna egy-egy területén (általában két FZ zónában) harcolhatnak egymás ellen, 8 vs 8 módban. Ez nem azt jelenti, hogy egyszerre hét barátunkkal játszhatunk, hanem hogy kettő darab négy fős csapat harcol másik kettő ellen. A csapatokba osztáskor figyelembe veszi a rendszer az előző meccseiden elért pontjaidat, öléseidet, de elsősorban azt figyeli, hogy mindkét oldalon azonos számú csapat legyen, azaz ne lehessen az, hogy az egyik oldalon két jól összeszokott csapat harcol nyolc olyan játékos ellen, akik soha életükben nem találkoztak. Tehát ha az egyik oldalon van kettő darab 3 fős csapat, akkor valószínűleg a másik oldalon is lesz kettő, csak idő kérdése.

A Játékmód alapvetően “Capture The Flag” alapú, de annak kicsit bonyolultabb változata. Mindkét csapat indul egy kezdeti bázisról, melyet az első percben el tudnak foglalni, s melyet három darab Ágyúval és egy darab Radarral/Pulse-al tudnak védeni. Ezek darabja 250 kreditbe kerül, melyet a játék alatt kiiktatott NPC-k, valamint a kinyitható ládák adnak. A pálya közepén található egy harmadik bázis, melyért a két csapatnak meg kell küzdenie egymással. Minden ilyen bázis három darab terminálból áll, melyeket egyesével el kell foglalni. Egy bázis csak akkor ad pontot, ha mind a három terminált birtokolja az egyik csapat. Egy elfoglalt 10-et ad másodpercenként, kettő 20-at, három pedig 30-at. A játékmód alatt a csapatoknak lehetőségük lesz Boostokat vásárolni. Kétféle ilyen van, az egyik a Point Multiplier, mely plusz pontokat ad másodpercenként. Annak függvényében ad több pontot, minél több bázist foglalt el az adott csapot. Egy elfoglalt bázisnál 6, kettőnél 12 háromnál pedig 20 plusz pont jár. A másik ilyen a Points For Kills, mely minden renegát ügynök kiiktatásáért ad valamennyi plus pontot. Ezen boostok mindegyike 2000 kreditbe kerül, melyeket a pályán elhelyezett két nevezetes ponton tudnak farmolni a játékosok. Itt az NPC-k három hullámban jönnek, s nagyjából 5 ezer kreditet lehet így kifarmolni, majd várni kell pár percet, hogy újra legyenek NPC-k. Egy meccs alatt akár háromszor is be lehet aktiválni az egyes boostokat, amelyhez rengeteg pont szükséges.  Az a csapat győz, mely hamarabb eléri a 15 ezer pontos határt, vagy amelyik több ponttal rendelkezik, a meccsre rendelkezésre álló 20 perc végére. Szélsőséges esetben hamarabb is véget érhet a meccs, ha az egyik csapat több mint az ellenfél pontjainak kétszeresével rendelkezik, és a játékból már eltelt pár perc. Ez a mód a fekete zóna könnyed változata, s itt a két csapat nem tud egymással kommunikálni, ezzel is csökkentve a feszültséget. Amennyiben lelőnek választhatsz respawn helyet.

Ha az elsődleges bázisotokat elfoglaltátok, akkor három helyre lehet spawnolni:

  • A kezdeti éledési pontra
  • A középső bázis alá
  • Illetve a középső bázis fölé

Amennyiben az ellenség elfoglal egy pontot is a kezdeti bázisotokból, már csak a kezdeti éledési pontra lehet kattintani mindaddig, míg vissza nem szerzitek. A játék előrehaladtával lehetőséged nyílik majd a csoport társaidra spawnolni, de így is tőlük jó messze, durván 200 méterre fogsz éledni. Vigyázni kell azonban, hogyha már tudsz a barátaidra éledni, akkor sem szabad az ellenségnek hagyni, hogy elfoglalja a kezdeti bázisotokat.

Jutalmazás: A játék végén a teljesítményedhez mérten kapsz ládákat, melyekből mindenféle, a játékban megtalálható loot eshet. A győztes meccsért alapvetően 3 db ilyen láda jár, a szintlépésért további egy (meg bizonyos festések, ruházati kiegészítők), valamint bizonyos ponthatár felett még egy.

Összességében egy ez nagyon vicces, könnyed PVP, a karaktered minden értékét kimaxolja a játék, hogy ezzel is egy kicsit egyensúlyozza a Buildek közötti különbségeket, s innentől már csak a játékoson múlik, hogy hogyan és mikor szerez killeket, ezáltal pontokat, ezáltal ládákat, melyekből jobbnál jobb buildeket lehet összerakni.
Fontos: A classified tárgyak Tűzfegyver,Életerő és Elektronika értéke alacsonyabb maximális értékre kerül, ugyanannyi lesz mint a sárga és normál szett itemek értéke (ez a fegyvertalentek miatt érdekes).

tc-the-division-last-stand-expansion-3-teaser-intro

 

Kérdésed van? Tedd fel itt!