Képességek, Adottságok

A képességek 3 részből állnak és fokozatosan kapjuk meg őket, ahogy építjük a műveleti bázist. A műveleti bázis teljes kiépítésével minden elérhetővé válik számunkra, addig egy fontossági sorrendet kell összeállítanunk, az alapján, hogy nekünk mire van szükségünk.

tom clancy's the division™2017-8-10-0-38-35

Képzettségek

Minden képzettségünknek van egy alap fokozata, ez a leggyengébb, ezért a későbbiekben nem érdemes használnunk. A műveleti bázis egyes szárnyainak kiépítésével válik elérhetővé számunkra 3 további típusa ezeknek a képzettségeknek. Ha egy szárnyat 100%-ra kiépítünk elérhetővé válik számunkra a kiépített képzettség mester fokozata is. Egyszerre 2 különféle képzettséget használhatunk (PC-n Q/E gyorsbillentyűkön) . Egyszeri megnyomásukkal eldönthetjük hova helyezünk el pl. egy löveget, segélyállomást, stb.

Ha egymás után (gyorsan)kétszer nyomjuk meg a képzettséget aktiváló billentyűnket, akkor azonnal elhelyezzük a közvetlen közelünkbe. Egy képzettség van, a Pulse, amit csak simán egyszeri gombnyomással aktiválhatunk, de lehetőségünk van a beállításoknál ilyenre módosítani a többit is ha pl. zavar minket, hogy a heal-t nem akarja ellőni csak a kezében tartja a karakterünk(ebben az esetben nem lesz lehetőségünk célozni, azonnal aktiváljuk).

Képzettségünk erejére, visszatöltődésére, esetleg életerejére a képzettségünk van hatással(értelem szerűen minél nagyobb képzettséggel rendelkezünk, az értékek annál kedvezőbbek számunkra). Ezeket az értékeket ruháinkba illesztett kiegészítőkkel növelhetjük tovább igényeink szerint. Egy úgynevezett képzettség gyorsítás segíti számunkra, hogy ezek hamarabb visszatöltsenek, illetve 1 sárga mellény gyorsíthatja a gyógyító képzettségek visszatöltését.

 

Orvosi szárny:

Pulse: Egy jelölést biztosít számunkra, így a jelölt célpontok ellen nagyobb lesz a kritikus találat esélye és a sebzés nagysága és akár falon keresztül is láthatjuk merre mozdul a jelölt célpont/célpontok. Saját csapattársunk teljesen azonos elnevezésű pulse-olását felülírjuk sajátunkkal, azonban a különfélék hatása összeadódik. Három típusa létezik, melyek értékekben is különböznek:

  • Felderítő csomag: Növeli az impulzus hatótávját és kiemeli a zsákmányt rejtő ládákat.
  • Zavaró: A pulse megvédi a felhasználót és szövetségeseit az impulzus-letapogatásoktól.(Az ellenség nem bír Pulse-t alkalmazni rajtunk, illetve a már meglévőt is semlegesíti)
  • Taktikai letapogatás:A letapogatás azonosítja a célpont gyenge pontjait és növeli ellenük a sebzést.
  • Mester: A minitérképen jelzi számunkra(pirosas körvonallal) a közelben lévő ellenséges egységeket és jelzi nekünk ha más is a Pulse-t alkalmazta rajtunk.

Elsősegély: Kis területen gyógyulást biztosít számunkra és szövetségeseink számára. Használható helyben, vagy célozva távolra kilőve.

  • Felélesztés: Feléleszti harcképtelen szövetségeseinket, azaz olyan csapattársakat, akik még mászni képesek a földön (nem mindig sikeres ez a felélesztés,ez valószínű bug és nem szándékos dolog). Az öngyógyítás ereje kisebb, mint a csapattársakon alkalmazott élettöltés.
  • Túladagolás: Ez a gyógyítás a maximális életerőnkön túl is töltheti saját, illetve a csapattársaink életerejét. Az öngyógyítás mértéke nagyobb, mint a csapattársakon alkalmazott gyógyítás.
  • Adrenalin: Növeli a célszemélyek sebzését és védelmét is. Ugyan annyi gyógyítást biztosít a csapattársainknak és önmagunknak is.
  • Mester:A használt élettöltés rövid ideig ottmarad a helyszínen, ahol alkalmaztuk, így az is részesülhet belőle, aki nem tartózkodott a képzettség hatókörében, amikor elhasználtuk azt.

Segélyállomás: A segélyállomás egy láda, melyet saját magunk, illetve csapatunk folyamatos élettöltésére használhatunk. 3 típusa van, de a Reclaimer szett 4. bónusza lehetővé teszi számunkra, hogy mind a 3 láda bónuszát megkapjuk egytől(érdemes nézni melyik rendelkezik a legoptimálisabb értékekkel,ez pedig az “életmentő” elnevezésű láda lesz). Segélyállomásunkat érdemes védett helyre elhelyeznünk, ha rálátnak nemcsak az ellenséges ügynökök lőhetik szét könnyedén, de az NPC-k is célba veszik. Sebzett ládánk életerejének visszatöltésében segítségünkre lehet egy sárga táska, amely adottságának neve: “Talpraesett”. Így a ránk ható gyógyítások hatással vannak képzettségét tárgyainkra is(ez érvényes más képzettségekre is pl. automata lövegre)

  • Életmentő: Legjobb értékekkel rendelkező láda, és automatikusan feléleszt.
  • Semlegesítő: Hatósugarában tartózkodva semlegesít minden hatást, amely minket zavarna. Ilyenek pl. sokkolás, égés, zavarodottság, … Földön mászva ha szeretnénk, hogy a láda felszedjen minket folyamatosan nyomnunk kell (PC-n) az “F” billentyűt. Ha a láda feléleszt valakit, veszít élettartamából.
    Lőszer-utánpótlás: A láda hatósugarában tartózkodva tárazáskor nem fogy a lőszer az aktuális lőszer mennyiségünkből. Lőszer kapacitásunkat azonban nem tölti maximálisra, ha korábban a hatósugáron kívül táraztunk. Ezen kívül a láda biztosít számunkra képzettséggyorsítást is, aminek köszönhetően az elhasznált képzettségek hamarabb töltenek vissza. Ha a ládát újraélesztésre szeretnénk használni szintén nyomnunk kell az “F” billentyűt.
  • Mester: A láda szándékos megsemmisítést követően(ismét megnyomjuk az aktiváló billentyűjét Q/E) a láda hatósugarában tartózkodó szövetségeseink azonnali gyógyítást kapnak, amely túlgyógyítást is eredményezhet, ha az életerőnk a maximális értékét megközelíti.

A különféle elsősegélyek és az összes segélyállomás képes minket a maximális életerőnkön túlgyógyítani, ha viselünk egy úgynevezett “Virgonc” adottsággal rendelkező sárga mellényt.

Az orvosi szárny egyedi képessége a “Felgyógyító kapcsolat”. Ezt sokan csak “zöld ultinak” nevezik. Aktiválásával a közeli csapattagokat azonnal feléleszthetjük, akkor is ha azok már eszméletlen állapotban vannak (kivéve DZ és Last Stand, mert ott csak a földön mászókat élesztheti fel), azaz nem képesek már a földön mászni sem. Ezt követően kapunk egy folyamatos életregenerálódást, amely túlgyógyítást is lehetővé tesz számunkra. Ha nem vagyunk csapatban, akkor halálos seb esetén ez a képzettségünk automatikusan aktiválódik, és újraéleszt minket.

 

Műszaki szárny:

Tapadós bomba: Egy töltetet lövünk ki, melyet adott időn belül felrobbanthatunk.
Nagy hatóerejű robbanószer: A töltet nagyobbat robban, többet sebez és vérzést is okozhat.

  • Tömegkezelés: A robbanás megvakítja a hatósugarában tartózkodó ellenfeleket. Nem okoz sebzést.
  • Diszruptor: A töltet robbanása EMP hatást fejt ki a hatósugarában tartózkodó ellenfeleknek. Nem okoz sebzést. Az EMP hatás blokkolja az ellenfelek képzettségeit és kisebb lökést eredményez rajta.
  • Mester:A bomba fénye és hangja csökkentett, így az ellenfél nehezebben veszi észre.

Automata löveg: Egy löveget helyez ki, amely automatikusan lövi a hatósugarában tartózkodó ellenfeleket. A löveg nem lő ránk, ha bármilyen objet eltakar tőle(lehet az egészen alacsony is ha a löveg egyenes lövési vonala és köztünk helyezkedik el). Az nagyobb NPC-k előszeretettel veszik célba lövegünket, hogy egy rúgással szétrúgják azt, ezért közelükben érdemes olyan helyre elhelyezni ahova nem bírnak felmászni, vagy elég távol vannak tőlük, hogy időben kiiktassuk őket.

  • Aktív érzékelő: A löveg sebzése megnő és a célpontok letapogatás(Pulse) alá kerülnek. Ennek a lövegnek van a legnagyobb hatósugara.
  • Lángszóró: A löveg hatósugara lecsökken és a lövéseket lángszóró váltja fel.
  • Tézer: Gyakrabban használjuk a “sokk-turet” elnevezést. A löveg elektromos tűlövedéket használ, melyek megrázzák a célpontot, így sokkolt állapotba kerülnek egy időre. Ugyanazt a célpontot többször is sokkolhatja.
  • Mester: A löveg felrobban, ha manuálisan hatástalanítjuk, így sebezve a hatósugarában tartózkodó ellenfeleket és saját magunkat is.

Fürkészakna: Egy automatán guruló aknát indítunk el, amely célba veszi ellenfelét/ellenfeleit és közelükben robban. A robbanást kifejtő aknáknak területre ható sebzésük van, amit DZ-n belül ajánlott figyelembe venni, ha nem szeretnénk (akár nem is teljesen véletlenül) Renegáttá vagy Rouge ügynökké válni. Szokás Seeker-nek nevezni.

  • Levegőlöket: 1 guruló akna indul el a célpont felé, majd közelébe érve a levegőbe emelkedik és robbanóanyagot kibocsájtva okoz égést az ellenfeleknek.
  • Könnygáz: Kontaktus esetén az akna több célpont között mozogva bocsájt ki könnygázt, amely zavarodottá teszi célpontjait. Az akna sebzést nem okoz.
  • Multiakna: Eldobva egy akna indul el, majd szétválik így több célpontot is célba vehetnek, közelükbe érve felrobbannak és vérzést okozhatnak.
  • Mester: Az akna képes alacsony fedezékekre felpattanni és onnan célba venni ellenfeleit

A műszaki szárny egyedi képzettsége a Taktikai kötelék. Ezt az egyedi képességünket aktiválva csapattársaink és mi is nagyobb tűzgyorsaságra és fegyverstabilitásra teszünk szert.

 

Biztonsági szárny:

Golyóálló pajzs: Pajzsunkat használva fegyverként csak oldalfegyvert(pisztolyt) használhatunk. Ha mégis géppisztolyt szeretnénk használni, akkor szükségünk van 4 D3-FNC nevű tárgyra.

  • Aktív védelem: A pajzsra lövő ellenfeleket letapogatja (Pulse-al megjelöli)
  • Támadó pajzs: Olyan pajzsot ad, amellyel a felhasználó fegyvere jelentős sebzési, visszarúgási, pontossági és újratöltési fejlesztést kap.
  • Sebzéselnyelés: Minden sebzés kis részét elnyeli a pajzs és a használója kisfokú gyógyítást kap.
  • Mester: Mikor nem használjuk, a pajzs lassan teljesen megjavul.

Okos fedezés: Felerősít egy fedezéket,melyhez odahúzódva megnöveli fegyverünk teljesítményét és csökkenti a beérkező sebzést. Az elhelyezett képzettségünk egy adott körön belül több fedezéket is felerősít. Különféle fedezékek egy helyen alkalmazása összeadódik.

  • Csapdakészítő: A megerősített fedezéket használó szövetségeseket erősíti, az ellenfeleket gyengíti azonos mértékben.
  • Regeneráció: Lassan gyógyítja a fedezéket használó szövetségeseket, illetve növeli a képzettségek újratöltési sebességét.
  • Álcázás: Megakadályozza a fedezéket használó szövetségesek le tapogatását Pulse képzettséggel, a fedezék mögül tüzelők célpontjai letapogatás alá kerülnek.
  • Mester: Rövid időre elhagyva fedezékünket a fedezék hatása még rajtunk marad.

Hordozható fedezék: ideiglenes fedezéket biztosít számunkra, melyet az ellenfél megsemmisíthet.

  • Kibővítés: A fedezék mögött 2 személy is tartózkodhat és nagyobb az életereje, mint a másik két típusnak.
  • Robbanó pajzs: A fedezék megsemmisítésekor sebzi és elvakítja az előtte elhelyezkedő ellenfeleket.
  • Ellenintézkedés: A fedezéket használó személy sebzése megnő és immúnis lesz az impulzusokra.
  • Mester: A pajzs elpusztulásakor a mögötte tartózkodó személy sebzés ellenállása megnő.

A biztonsági szárny egyedi képzettsége a “Túlélő kötelék”. Aktiválásakor a csapattagok sebzés ellenállása és mozgási sebessége megnő.

 

Adottságok

Adottságaink(PC-n) a “k” billentyű lenyomásával válnak elérhetővé. Maximálisan 4 adottság használható egyszerre, ezek maximális létszáma 1-30 ig terjedő szintünk, illetve műveleti bázisunk kiépítésével érhető el. Fontos, hogy azokat az adottságokat használjuk amelyeket játékstílusunk és szettfelépítésünk megkíván. Ebbe beleérteném a használt képzettségeket. Leírást ad a játék számunkra, hogy mit biztosítanak ezek az adottságok számunkra.

 

Jártasságok

Ezek passzív dolgok és szintén a műveleti bázis egyes részeinek kiépítésével válnak elérhetővé számunkra. Idővel mindet megkapjuk és az összes használatba kerül egyidejűleg. Általában bizonyos készletek maximális létszámát növelik. Van köztük olyan is amely több tapasztalatpont szerzést biztosít számunkra, ezt különösen ajánlanám kis szinten, korábban kiépíteni/fejleszteni.